כל מה שרציתן לדעת על מדרסים לנעלי עקב

הכול על שיקום אסתטי של הפה
הכול על שיקום אסתטי של הפה
8 בנובמבר 2017
מהו צילום סטטוס ומהו צילום פנורמי
מהו צילום סטטוס ומהו צילום פנורמי
5 בדצמבר 2019
כל מה שרציתן לדעת על מדרסים לנעלי עקב

על נעילת נעלי עקב אנו משלמים מחיר. ראשית, אנו משלמים עליהן מחיר בקופה בעת הקנייה ומחיר גבוה ביותר, בבעיות בריאות העלולות להגיע גם לאחר מספר שנים.

נתוני הסטטיסטיקה מלמדים כי כשבעים אחוז מהנשים סובלות מבעיות שונות בכף הרגל והרופאים האורטופדיים מאשימים את נעלי העקב שנועלות נשים רבות בגרימת הבעיות.
עוד מלמדים הנתונים כי בקרב נשים הנועלות נעליים שטוחות או נעלי ספורט, אחוז הבעיות בכף הרגל נמוך בהרבה מאשר אצל הנשים הנועלות נעלי עקב.

סקירה קצרה על הבעיות השונות בכף הרגל

כבר מגיל שנה, כאשר אנו מתחילים ללכת, כפות הרגליים נושאות את משקל הגוף שעות רבות ביממה.
אי הנוחות והעומס המצטבר המופעל על כף הרגל משפיעים על מערכות שונות בגוף גם לאחר שנים רבות.
לעתים הנזקים יהיו קלים כמו פגיעות עור, יבלות ושפשופים בכף הרגל ולעתים הנזקים לכף הרגל, לגב ולעמוד השדרה יהיו חמורים, גם אם הם יופיעו בגיל מבוגר יותר.

אחת הבעיות השכיחות, בעיקר אצל נשים מבוגרות, היא כאבים בכריות כף הרגל.
כאבים אלו נובעים בשל הלחץ המופעל על חמש עצמות המסרק של האצבעות.
הפתרון: הוספת מדרסים המותאמים באופן אישי לכף הרגל ולבעיה או התאמה של נעל אורטופדית שבה החלק הקדמי בולט מעט כלפי מעלה.

אצל נשים רבות נגרמים עיוותים בכף הרגל הגורמים לכאבים, לאי נוחות ולבעיות אסתטיות.
נעלי עקב צרות וגבוהות גורמות לסטייה של הבוהן כלפי חוץ המשפיעה לא אחת גם על אצבעות כף הרגל האחרות.
כאשר בסיס הרגל בולט ממקומו הוא גורם לאי נוחות ולהתפתחות של דלקות ולכאבים. הפתרון במקרים רבים יהיה ניתוח.

בוהן קלובה

היא בוהן שבה קיימת סטייה של עצם המסרק לכיוון מרכז הגוף וסטייה של הבוהן החוצה.
במקרים רבים הבוהן דוחפת גם את שאר האצבעות ברגל והן מתעוותות.

הפתרון: בוהן מקלובה מופיעה בשכיחות גבוהה אצל נשים הנועלות נעלי עקב, ולכן אין לנעול נעלי עקב.
במקום נעל על עקב גבוה, יש לנעול נעל שטוחה, רחבה ומעור רך.
במקרים חמורים ימליץ האורטופד על ניתוח.

נעלי עקב גורמות לכף הרגל לאמץ תנוחת שיפוע הפוגעת ביציבות.
תנוחת השיפוע עלולה ליצור שחיקה מואצת של סחוס הברכיים וקצור של רקמות בקדמת הירך.

בעת הליכה בנעלי העקב, קדמת כף הרגל נוטה כלפי מטה, האצבעות נוטות לכיוון מעלה ובין כף הרגל לאצבעות נוצרת זווית.
במצב זה הרצועות הנמצאות בכף הרגל מתרופפות ופוגעות ביציבות.

לסיכום, נעלי העקב יוצרות תנוחה לא טבעית לכף הרגל, הן פוגעות ביציבות וגורמות לנזקים ולכאבים גופניים.
אך על אף כל הבעיות נשים רבות לא מוכנות לוותר על נעלי העקב וממשיכות לסבול בשביל היופי.
כדי לצמצם את הנזקים, או למנוע אותם לגמרי, חשוב לנעול נעלי עקב עם מדרסים המותאמים באופן אישי למבנה כף הרגל של האישה או הנערה ולצורת הנעל.
רק כך נוכל להבטיח את איזון הלחצים המופעלים על כף הרגל, את השמירה על היציבות ואת התמיכה בכפות הרגליים.

 נועלות נעלי עקב – שני טיפים שכדאי לאמץ

  1. נעלי עקב בעלי סוליית פלטפורמה עדיפות על נעליים עם עקבים דקים.
    סוליית הפלטפורמה יציבה יותר, קשיחה יותר ואינה מתגמשת עם כל תנועה של הרגל.
  2. רצוי שגובה העקב לא יעלה על חמישה סנטימטר. מומלץ לבחור בנעלי עקב בעלי עקבים רחבים ולהקפיד שהשיפוע בין קדמת הרגל לעקב לא יעלה על יותר משלושה סנטימטר.